Forum Wszystko o dwóch kółkach. Strona Główna
Zaloguj Rejestracja Profil Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości FAQ Szukaj Użytkownicy Grupy
Jawka tuning

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Wszystko o dwóch kółkach. Strona Główna -> Tuning Mechaniczny / Jawa 50
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Darko255
Rozgadany
Rozgadany



Dołączył: 27 Lis 2009
Posty: 419
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Runowo (pomorskie okolice Słupska)
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 17:58, 27 Lis 2009    Temat postu: Jawka tuning

Jeśli chodzi o tuning czy też odblokowanie wystarczy szlifnąć krućca jest to jedna z najprostrzych metod żeby nasze jawki miały wiekszą moc
poniżej przedstawiam zdjecie odblokowanego i zablokowanego krućca w jawce



jak widzimy po lewej stronie mamy zablokowany kruciec a po prawej odblokowany.
Teraz zadajmy sobie pytanie dlaczego były blokowane otóż jak wiecie w polsce motorowery nie mogą przekraczać 45 km/h i czesi musieli je blokować .
Taki kruciec można zakupic w sklepie lub samemu zeszlifować tylko przy szlifowaniu prosze uwazac na kanty i jeżeli chcemy żeby zeby nasz motorek jeszcze szybciej dostawał paliwo musimy go wypolerować . To tyle co do krućca.
Jak odblokujemy kruciec musimy zaopatrzyć sie też w lepsze dysze żeby nasz motorek jeszcze szybciej jechał. Czesi zakładali do jawek dysze
główne o numerze 65 . A jeżeli chcemy go ulepszyć wystarczy że założymy 68 a jeżeli mamy cylinder 60cc można dac dysze 70.
Teraz pewnie sie zastanawiacie co oznaczają te numery otóż jeżeli mamy dysze 68 to oznacza to że w ciągu jednej minuty przepłynie przez nią 68ml mieszanki. To tyle co do dysz.
Jezeli zrobimy te wszystkie operacje możemy sie tez zaopatrzyć w lepszy tłumik są takie na allegro tylko dużo kosztują 110zł ja np. przewierciłem dławik i ma lepszego kopa (dławik to jest to w środku w tłumiku) . Należy też przy tej operacji skrócić kolanko o jakies 10cm. znacznie szybciej bedzie oddawał spaliny co polepszy siłe i moc naszego motorka. Niestety jest jeden minus co do tych operacji co podałem powyżej apropo nasz motorek bedzie spalał wiecej mieszanki ( 0,5 l wiecej) Ale opłaca sie .
Najlepiej te operacje robić po kapitalnym remoncie silnika.
To tyle na ten temat dziekuje za przeczytanie.



Prawa autorskie zastrzeżone,wszelkie kopiowanie zabronione!


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Darko255 dnia Nie 19:20, 29 Lis 2009, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
kudi
Administrator
Administrator



Dołączył: 23 Lis 2009
Posty: 386
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gorlice
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 18:00, 27 Lis 2009    Temat postu:

No niezły tuning dobrze że to napisałeś Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
michal_b17
Administrator
Administrator



Dołączył: 23 Lis 2009
Posty: 735
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Rybaki
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 23:41, 27 Lis 2009    Temat postu:

Jakie 1,5 litra chłopie ? Mi jawka po odblokowaniu pali wiecej może o 100 ml a może nawet nie...klucz to odpowiednia regulacja .

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
rafik225
Początkujący
Początkujący



Dołączył: 27 Lis 2009
Posty: 32
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Czestków
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 9:35, 28 Lis 2009    Temat postu:

może mu się pomyliło i napisał 1,5 zamiast 0,5Razz

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez rafik225 dnia Sob 13:23, 28 Lis 2009, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Darko255
Rozgadany
Rozgadany



Dołączył: 27 Lis 2009
Posty: 419
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Runowo (pomorskie okolice Słupska)
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 12:14, 28 Lis 2009    Temat postu:

sory pomyłka 0.5

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
buniek92
Żóltodziób
Żóltodziób



Dołączył: 03 Lut 2010
Posty: 13
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Jamielnik/Lidzbark
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 19:08, 03 Lut 2010    Temat postu: Re: Jawka tuning

Darko255 napisał:
Prawa autorskie zastrzeżone,wszelkie kopiowanie zabronione!

Ty sobie jaja robisz? Dobrze, że poinformowałeś o pochodzeniu zdjęcia...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Darko255
Rozgadany
Rozgadany



Dołączył: 27 Lis 2009
Posty: 419
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Runowo (pomorskie okolice Słupska)
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 17:23, 04 Lut 2010    Temat postu:

zdjecie znalazłem na necie a jak coś ci nie pasuje to daj mi swój adres to do ciebie przyjade i załatwimy sprawe . a ciekawe czy ty bys lepiej napisał , co zapisałes sie na forum zeby krytykowac ludzi czy zeby pomagać co.


Spokojnie spokojnie! / kudi


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
michal_b17
Administrator
Administrator



Dołączył: 23 Lis 2009
Posty: 735
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Rybaki
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 22:54, 21 Mar 2010    Temat postu:

Podstawą tuningu w jawce powinno być przede wszystkim wymiana gaźnik panowie Jak wszyscy wiemy Jikov nie grzeszy ani oszczędnością ani mocą. Lepszym wyjście może być gaźnik od np. [link widoczny dla zalogowanych] (nie zwracajcie uwagi na te napisy Very Happy ) albo jakiegoś motoroweru nowej generacji np Yamaha DT 50 z takim gaźnikiem i przy dobrej regulacji będzie czuć różnice i w spalaniu i mocy , niestety każdy gaźnik inny niż oryginalny Jikov będzie wymagał nowego króćca który będziemy musieli sami sobie wykonać . Wtedy kiedy już mamy odpowiedni gaźnik możemy iść dalej w tuningu czyli możemy wyliczyć sobie wydech. Odpowiednio wyliczony wydech w dwusuwie daje naprawdę potężną dawkę mocy ale musi spełniać on jeden warunek: mianowicie musi być idealnie wyliczony Bo inaczej z przyrostu mocy nici.
Odpowiednio wyliczony wydech musi posiadać tzw. [link widoczny dla zalogowanych] czyli komorę rozprężną (tutaj na przykładzie ktm'a)
w której spaliny odpowiednio "pracują" dając efekt doładowania co w dwusuwie nazywamy rezonansem.
Następnym krokiem do przodu może być np. wypełnienie czyli tzw. [link widoczny dla zalogowanych] w skrzyni korbowej. Podkowa zmniejsza znacząco pojemność tzw "szkodliwą" skrzyni korbowej co w znaczącym stopniu odbija sie na mocy w pozytywnym sensie Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Darko255
Rozgadany
Rozgadany



Dołączył: 27 Lis 2009
Posty: 419
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Runowo (pomorskie okolice Słupska)
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 20:06, 22 Mar 2010    Temat postu:

Niezle michal , dobrze napisane

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
michal_b17
Administrator
Administrator



Dołączył: 23 Lis 2009
Posty: 735
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Rybaki
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 20:13, 22 Mar 2010    Temat postu:

Kiedyś...może na lato pobawię sie z moją jaweczką....może membranka ....może wydech...na pewno będę przerabiał kanały i pobawie sie ze stopniem kompresji...no zobaczymy...na razie to sa dalekie plany.... ale bardzo mnie to kusi Very Happy

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
kudi
Administrator
Administrator



Dołączył: 23 Lis 2009
Posty: 386
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gorlice
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 20:39, 22 Mar 2010    Temat postu:

Kolega wsadził do Ogara gaźnik sima oraz dyfuzor Smile nieźle brzmi i ma niezłe przyśpieszenie.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
michal_b17
Administrator
Administrator



Dołączył: 23 Lis 2009
Posty: 735
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Rybaki
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 20:58, 22 Mar 2010    Temat postu:

Można i tak Very Happy ale sam gaźnik i byle jaki dyfuzor gówno da za przeproszeniem. Jak już robić to na poważnie. Gaźnik jakiś lepszy i owszem pomaga ale dyfuzor koniecznie musi być wyliczony bo może tylko pogorszyć osiągi Ja postaram się do swojego przyszłego projektu "jawa tuning" o jakis liczony wydech ale po prostu nie wiem czy podołam....tak samo jest z membraną....wszystko okaże sie w trakcie. Może pokuszę sie jeszcze o podkowę. Na razie nie mówię nic na 100% bo nawet nie wiem czy dojdzie cokolwiek do skutku > na razie to są luźne i odległe plany bo na razie priorytet to ETZ.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
rafix149
Znawca
Znawca



Dołączył: 27 Lis 2009
Posty: 240
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Czestków
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 19:56, 27 Kwi 2010    Temat postu:

Mechaniczny i mechaniczny, a co z wizualką?? Jak się spieniężysz to dawaj aeograf a nie RazzRazz

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Wszystko o dwóch kółkach. Strona Główna -> Tuning Mechaniczny / Jawa 50 Wszystkie czasy w strefie GMT
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group, Theme by GhostNr1